Review nieuwe foundation Essence

06-03-2015 18:19

Dit is de nieuwe foundation van Essence.  Ik was in de Kruidvat met een vriendin en zat al een hele poos te kijken naar deze foundation en besloot om hem toch mee te nemen voor de bescheiden prijs van 3,90 (bij de Kruidvat). Ik vond dat een goede prijs voor een foundation die de hele dag zou moeten blijven zitten en 3,90 kan geen kwaad. Ik ben erg te spreken over dit product. Vaak vind ik bijna alle producten van Essence goed want ze zijn erg budget en ze zijn van een goede kwaliteit. En er zit 30 ml in een pompflesje.

Eenmaal thuis probeerde ik hem gelijk uit (natuurlijk heb ik hem wel eerst geswatcht in de winkel) de foundation bleek verassend goed! Redelijke dekking en niet te poederig. Helaas bleek hij later ietwat 'caky' te zijn maar heel erg was het niet. Als je deze foundation ophebt lijkt het alsof je niets op je gezicht hebt wat erg fijn is (als je het voelt). De structuur is ook prettig. Het is een hele lichte foundation die heel erg vloeibaar is en ietwat waterig. Het valt mij erg op dat veel foundation erg vloeibaar zijn de laatste tijd. Maar terug naar de Essence. Ik deed hem de volgende ochtend op naar school en aan het einde van de dag zat hij er nog. Hij is er ook erg makkelijk af te halen met een watje en wat make-upremover.

Wat de site zegt/heeft

Ik heb ook op de site van Essence gekeken wat ze ervan zeiden. En zoals iedereen weet overdrijven sites altijd over hun eigen producten maar dat is alleen om de verkoop te stimuleren, no problem.

Daarnaast heb ik ook gekeken welke kleuren ze hebben. Ze hebben hier in totaal 4 kleuren van, waarvan ik de op 1 na donkerste heb. De kleuren van licht naar donker: 10 soft beige-15 soft creme-20 soft nude-30 soft sand  Wel vind ik het raar dat ze eerst van 10-15-20 gaan en daarna opeens van 20-30 maar het is zo en daar is niets aan te veranderen :p

Dit zei Essence erover: Deze long-lasting foundation verzekert je van een egale en zijdezachte uitstraling, de hele dag lang. de delicate textuur zorgt voor een simpele en egale dekking. dankzij de kwalitatieve pompdispenser, is het gemakkelijk om de perfecte hoeveelheid te doseren voor een prachtige look. dermatologisch getest.

En werkelijk waar alles in de beschrijving klopt! Ik vond alleen wel dat ze overdreven met het pompje maar ze liegen niet.

Op de site stond ook welke ingediënten ze erin hebben (sla dit gerust over): AQUA (WATER), CYCLOPENTASILOXANE, BUTYLENE GLYCOL, CYCLOHEXASILOXANE, BIS-PEG/PPG-14/14 DIMETHICONE, SODIUM CHLORIDE, BORON NITRIDE, SODIUM POTASSIUM ALUMINUM SILICATE, MICA, CAPRYLYL GLYCOL, DISTEARDIMONIUM HECTORITE, TRIETHOXYCAPRYLYLSILANE, PROPYLENE CARBONATE, PENTAERYTHRITYL TETRA-DI-T-BUTYL HYDROXYHYDROCINNAMATE, SILICA, PARFUM (FRAGRANCE), ALPHA-ISOMETHYL IONONE, BENZYL SALICYLATE, CITRONELLOL, COUMARIN, LIMONENE, LINALOOL, CI 77491, CI 77492, CI 77499 (IRON OXIDES), CI 77891 (TITANIUM DIOXIDE)

Een hele opsomming van allemaal ingrediënten maar ik dacht dat dit wel interessant zou zijn voor sommige lezers. ;)

De verpakking

Ik vind de verpakking er net, schoon, professioneel en duidelijk uit zien. Een dikke 10.

Foto's

Ik heb deze foundation geswatcht voor jullie en uitgeblend en er foto's van gemaakt. Alsjeblieft :)

Op deze foto heb ik een 'dotje' onuitgeblede foundation gedaan.

Hier heb ik het een klein beetje uitgeblend.

Op deze foto heb ik de foundation volledig uitgeblend.En op deze foto zit een 2e laagje.

Good job Essence, good job!